zaterdag 3 maart 2012

Ik zeg DOEN!

Prachtig idee van Wilders. Ben het zelden met deze man eens maar moet het hem deze keer nageven. In één woord: Briljant! Is ook heel gebruikelijk in het bedrijfsleven om de minst produktieve takken van een onderneming af te stoten, op te heffen of weg te saneren. Al dat negatieve gekonkel over een ander en zelf maar niks goeds op de kaart weten te krijgen hebben we helemaal niks aan. Ik zeg: Doen! En wel meteen.

Ik heb het over het snode plan van Wilders om Limburg en Friesland als onafhankelijke staat aan te nemen. En daar, geheel oudhollandsch, de gulden weer in te voeren. Je hebt er toch bar weinig aan behalve tv-items als: Help! Mijn parkeergarage is een Mijn of Elfsteden Dertien Rayonhoofden. Gewoon volgens Balkenendes VOC mentaliteit: Het was nuttig voor een tijdje maar nu ist mooi weest...

Kunnen wij, als rasechte zuivere Hollanders ook weer eens dichtbij huis naar het buitenland. Genietend van een vreemde uitheemse taal, klagend over de belachelijke prijs van ZES-GULDEN-VIJFTIG voor een biertje, en of je godnondeju wel weet hoeveel euro dat is, en languit mijmerend over dat het thuis allemaal beter is.

Gewoon afzetten met een groot hek, tolpoortjes erbij en zodra Pinkpop zich weer aandient ff een telefoontje plegen dat ze wat tolken en beveiligers inhuren. Worden de kaartjes wel ietsjes duurder van, maar als we het BTW tarief gewoon weer terugzetten naar pre-wilderiaanse tarieven merkt niemand het verschil.

En mocht het over 15 jaar weer eens een weekje onder de 25 graden gaan vriezen bedenken we wel een leuk groepsarrangementje. Georganiseerd door Unox. Gewoon om te pesten.

Laat die twee landjes zichzelf maar regeren door rayonhoofden. Prachtig hoe die stumpers nachtenlang hebben wakker gelegen met wat voor een Friesche Volzin ze de witte rook wilden aangeven. It giet oan, It sil heve..
It sil helemaal niks nakkes heve. Koning winter heeft jullie voor het lapje gehouden. Tis mij één groot vraagteken waarom jullie in hemelsnaam Friezen heten.

Wat mij betreft boeken jullie dit weekend nog een duinhuisje op Vlieland om het een en ander te beklinken.

Niks geen ontwikkeling, terug naar 1950, naar paard en wagen, de tijd dat de enige zwarte mannen mijnwerkers waren, je nicht je vrouw was en vreemd verkeerd.

Wilders is koning, rayonhoofden vergaderen en de gulden komt zegevierend terug.

Ik zeg Doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten