zondag 13 november 2011

Zij hoorden de Krekeltjes Tjirpen...

Sinds een aantal weken ben ik redacteur bij 3voor12.nl voor de divisie Flevoland. Zag een oproep op Facebook.nl staan dat er vers bloed nodig was op de redactie. Ik stuurde een mailtje met een link naar voorgaande collumns en wat persoonlijke info. Werd enthousiast op gereageerd, en mocht langskomen bij de coördinator. Gezellig een avondje gekeuveld over bandjes en het Flevolandse uitgaansleven. Het klikte en ik mocht voor ze aan de slag.

Eerste assignment was verslag doen van de Flevolandse bandjescompetitie Flavourland. Hebben wij met No Nuff ook nog aan meegedaan, welliswaar twee jaar geleden, dus dacht: Das wel een leuke eerste trip voor 3voor12. Ik samen met mijn wingman @arnoud555 naar de Almeerse Meester. Kregen we toch een bak met herrie voor onze kiezen. Niet normaal meer. Gelukkig waren de beginnende en dus mindere bandjes aan het begin van de avond geprogrammeerd, en werd het beetje bij beetje iets beter. Het prettige hoogtepunt was Samora met band. (check haar en hou haar in de smiezen!!) Ondersteund met toetsen, een bas en een Beatboxer als ritmische ondersteuning. In één woord.. AAN!

Geen wonder dat ze zowel de jury als de publieksprijs binnensleepte. De publieksprijs werd bepaald door het aantal polsbandjes dat in de juiste brievenbus belandde. Samora was zo slim om deze persoonlijk bij iedereen van de polsen af te komen trekken. Daar hou ik van! Ik weet niet wat de andere bands in de voorrondes gedaan hebben maar ik denk dat zij hoge ogen gaat scoren op 9 december in de Underground in Lelystad. Ik gun het haar. Nog voor het einde van de avond was ik een beetje amateur-bandjes-moe en ik was blij dat we Almere achter ons konden laten op een uitgestorven A6.

Zaterdagavond was de Underground aan de beurt met Kraantje Pappie (wie?) en Jiggy Djé, bekend in Amersfoort en omstreken. Aangezien dochterlief van @arnoud555 ziek was geworden, en tot overmaat van ramp door een sleutelincident ook nog op een bierrantsoen gezet werd, bleef ik zitten met een +1 op de gastenlijst. Ik haalde mijn lievelingsvriendin over om mijn wingwoman te zijn. Hevig tegenstribbelend dat ze helemaal niet van Hiphop hield, en dat ze het alleen maar deed om mij niet alleen te laten gaan, loog ik dat ze het hartstikke leuk zou vinden. Hiphop in de Underground.

Aangekomen bij de UG ("Hey, da's vreemd. Er staat helemaal geen rij voor de deur?") hoorde ik van buitenaf de krekels tjirpen op de dansvloer. Quelle une blamage? De hele Underground was uitgestorven. Ik bestelde een rondje voor de hele zaak, kreeg wisselgeld terug van een tientje en het was meteen voor het laatst dat ik @kinsellazzz meekreeg naar een avondje Hiphop van Nederlandse bodem. Er waren zelfs momenten dat de er meer entourage van Jiggy op het podium stond dan dat er publiek op de dansvloer was.  Lelystad in één woord: UIT!

Volgende maand mag ik verslag doen van Festival Stille Nacht in eveneens de Lelystadse Underground.
De Line-up beloofd veel goeds.

Hopen dat er deze keer ook publiek op af komt...

Wie weet??



(recensies van bovenstaande avond-uren kun je vinden op http://3voor12.vpro.nl/artikelen/flevoland )




Geen opmerkingen:

Een reactie posten